lauantai 24. helmikuuta 2018

Irtiotto arjesta

Me ollaan oltu miehen kanssa lomalla! Pohdittiin jo pitkään, että olisi kiva lähteä jonnekin hiihtolomalla. Meillä on ollut yhteistä lomaa vain viime syksynä Kreikassa ja muutama päivä edellisenä keväänä. Muuten valitettavasti kaikki loma-ajat ovat menneet aivan ristiin, joten tätä lomaa oli jo odotettu.

Sitten olikin aika miettiä kohdetta. Ulkomaille olisi ollut kiva lähteä, mutta haluttiin sitten lähteä oikeasti lämpimään, mutta ei kuitenkaan Aasiaan asti, sillä lomapäivistä menisi niin paljon aikaa vain matkustamiseen. No, ei sitten ollut oikeasti lämpimiä kohteita, mitkä olisi molemmille käynyt. Pitkä viikonloppu jossain Euroopassa olisi ollut kiva, mutta edelleen kaivattiin lämpöä. Joten ei sitten lähdetä ulkomaille.

Päätimme viettää loman kuitenkin Suomessa. Tarkoitus oli lasketella ja rentoutua kylpylässä, joten päädyimme Jyväskylään ja Cumulus Laajavuoreen. Tässä on laskettelurinteet 300 metrin päässä ja kylpyläosasto on sopivan kokoinen. Meidän huoneesta on vielä oikein hulppeat maisemat!

En muistaakseni ole koskaan ollut Jyväskylässä aiemmin. Yksi vierailukohteista oli Pandan tehtaanmyymälä, joka sijaitsee Vaajakoskella, keskustasta vain muutamien kilometrien päässä. Sen lisäksi kierreltiin kauppoja ja kirpputoreja.

Torstaina kävimme keilaamassa ja taas illalla vielä kylpylässä. Tosiaan myös keilahalli sijaitsee hotellilla. Olisin odottanut aamupalalta hieman enemmän, sillä kaikki makea oli erilaisia keksejä ja pannukakkua. Olisin toivonut jotain suklaista, sillä esillä olleet suklaakeksit loppuivat heti.

Eilen meidän piti mennä hotellihuoneen luovuttamisen jälkeen laskettelemaan, mutta herätessäni minulla oli kurkku niin kipeä, etten uskaltanut lähteä laskettelemaan. Lisäksi edeltävä yö oli mennyt varsin huonosti, joten jo väsymys oli sitä luokkaa, ettei ollut fiksua lähteä rinteisiin.

Lähdimmekin siis ajelemaan kotiin päin. Tosin jäimme matkalle minun vanhemmille, jossa koira oli ollut hoidossa. Illasta olojani uhmaten menimme kävelylle katselemaan auringonlaskua.

Tulipahan nyt aika kuvapläjäys, mutta ehkä se on ihan kiva välillä. Loma oli virkistävä, mutta flunssan pelko vähän latisti tunnelmaa. Ensi viikolla on pitkään odottamani käden leikkaus, joten kipeäksi ei saisi tulla.